Talijanska modna kuća Missoni

Šarena igra odvažnih uzoraka oduševljava ljubitelje mode preko 60 godina.

Rođen u Dubrovniku, Ottavio Missoni se tijekom života nazivao Dalmatincem s talijanskom putovnicom. Možda je upravo ova kombinacija pomogla da njegov životni rad transformira prvenstveno talijansku, a kasnije i svjetsku modu

Missoni modna priča započela je 1953. godine kada je bračni par Ottavio i Rosita Missoni otvorio malu radnju pletiva u gradu Gallarate.  

Ottavio je tada već bio iskusni dizajner specijaliziran za izradu vunenih trenirki, a kvaliteta njegovih sportskih komada prepoznata je na Olimpijadi 1948. kada su ih cijelome svijetu pokazali članovi talijanskog tima. Rosita je također imala iskustva s proizvodnjom odjeće — njezin otac bavio se izradom marama i šalova.

Od malenog butika do svjetske modne marke

U to vrijeme, uzorci su se izrađivali isključivo u horizontalnim ili vertikalnim šavovima, no Missonijevi su podesili strojeve za pletenje kako bi imali više opcija za ostvarivanje maštovitih ideja. Tako se rodio slavni raznobojni cik-cak uzorak kojeg će uskoro nositi zvijezde diljem svijeta. 

Svoju prvu modnu reviju održali su 1967. u Firenci i odmah zarobili pozornost modnih znalaca, no također nehotično izazvali skandal. Naime, dotad su modeli uvijek nosili donje rublje ispod modnih kreacija. No, Rosita je uvidjela kako će klasični bijeli grudnjaci narušiti ljepotu Missoni komada i uputila modele da ih skinu. Pod jakim svjetlima reflektora na modnoj pisti, lagane bluze postale su potpuno providne i izazvale šok posjetitelja koji su po prvi put svjedočili takvom prizoru. 

Te iste godine Missoni moda završila je na svojoj prvoj naslovnici časopisa i počela se prodavati u Parizu, glavnom gradu mode. Od tog trenutka, ništa nije moglo zaustaviti uspon ove modne kuće. 

Modna stručnjakinja Diane Vreeland na Missonijeve kreacije je izjavila: “Tko kaže da duga ima sedam boja? Ima mnogo nijansi.”

Uz njezinu pomoć, Missoni je ušao na američko tržište i 1970. otvorio butik u Bloomingdalesu. 

Umjetnost boja i glazbe 

U Ottavijevim kreacijama jasna je njegova ljubav prema bojama, a u njegovoj usporedbi boja s glazbom se očituje njegova umjetnička veličina.

Volim uspoređivati boju s glazbom: sa samo sedam nota moguće je skladati bezbrojne melodije… Koliko tonova i nijansi ima svaka boja? Beskonačno mnogo, koliko je i nijansi koje tvore svako umjetničko djelo.” 

Missonijevi svoju kreativnost nisu zadržali samo na odjeći — uzorke i printeve unijeli su i u domove i druge djelatnosti, pa su tako dizajnirali tepihe, sofe, hotele, interijere automobila pa i parfeme. Njihov najnoviji hrabri pothvat iz 2017. je gradnja stambene zgrade u Mijamiju, čime su se uključili i u tržište razvoja i gradnje nekretnina.

Čime god se bavili, modna kuća Missoni oduvijek je bila i ostala obiteljski posao. Poslovanje svoje modne kuće predali su svojoj djeci — sin Vittorio Missoni bio je direktor marketinga, Luca dizajner muške mode i Angela kreativna direktorica. 

U sigurnim rukama Missonija, ova modna kuća nastavlja što je Ottavio započeo vodeći se hrabrim pristupom modi, inovacijom i naravno, bojama.

Fotografija Ottavia Missonija preuzeta je s Wikipedie.

Povratak na vrh