Luksuzna modna marka Bottega Veneta

U samom startu etablirana je kao luksuzna modna marka, a danas je poznata po jedinstvenim predmetima od kože.

Talijanska modna marka Bottega Veneta danas ima butike diljem svijeta i proizvodi odjeću, torbe, naočale, parfeme i namještaj. Ipak, najpoznatija je po onom što ju je proslavilo u samim počecima — intrecciato načinu vezanja kože, ručnoj izradi i jednostavnoj estetici.

Skromni počeci u Vincenzi

Tvrtku su 1966. godine osnovali Michele Taddei i Renzo Zengiaro u mjestu Vincenza blizu Venecije. Dvojac je bio vođen željom za izradom predmeta od kože, ali nisu imali šivaće strojeve primjerene za rad s tako zahtjevnim materijalom. Iz tog su razloga bili primorani koristiti ekstremno finu kožu koja će pasati iglama tadašnjih šivaćih mašina. Kako bi predmeti dulje trajali, počeli su koristiti intrecciato vez, a upravo je kombinacija intrecciata i kože postala zaštitni znak ove marke.

Intrecciato tehnika vezanja kože potječe iz talijanskih radionica, a označava “pletenje” predmeta preklapanjem kožnih trakica, čime se stvara prepoznatljiv uzorak. Korištenje ove tehnike i danas modne znalce prvo asocira na Bottegu Venetu, a u počecima stvaranja brenda označilo je prvi korak u postizanju svjetske slave.

Marka bez etikete

Osim intrecciata, Bottega Veneta razlikovala se od konkurenata po tome što na svojim torbama nije imala vidljive inicijale. Zbog visoke kvalitete i dizajna bez etikete popularnost marke je rasla, što je osnivače navelo na marketinšku kampanju kojom su željeli naglasiti posebnog brenda. Tako je slogan tvrtke postao: “Kad su vaši inicijali dovoljni”, čime se diskrecija dizajna istaknula kao najveća snaga brenda.

Tijekom modno uzbudljivih 70-ih vlasništvo tvrtke preuzela je Laura Moltedo, bivša žena Michelea Taddeija. U narednim godinama brend postaje poznat u svijetu slavnih, a o njemu dokumentarac snima najpoznatiji njujorški partijaner i ikona umjetničke scene, Andy Warhol.

Povratak korijenima

Početkom 21. stoljeća Bottegi Veneti bilo je potrebno svojevrsno modno “oživljavanje”, a kompaniji je u tom pothvatu pomogao britanski dizajner Giles Deacon. Lansirana je uspješna ženska linija odjeće, a brend se ubrzo našao pod vlasničkom palicom modnog diva Gucci. Novi vlasnik na čelo je doveo Tomasa Maiera, kreativnog direktora koji je prepoznao da bi Bottega Veneta trebala učvrstiti ono po čemu je postala poznata. Vraćen je diskretan dizajn bez vidljivog logotipa i fokus na ručnu proizvodnju. Na krilima novog uspjeha kompanija predstavlja nove ženske i radi prve muške kolekcije, širi područja proizvodnje i otvara nove podružnice. 

U skladu s idejom o ručnoj proizvodnji, Maier 2013. godine otvara Bottegin modni atelijer u gradiću Montebello Vicentino u vili iz 18. stoljeća koja je obnovljena prema najnovijim ekološkim standardima. Kreativni direktor tada je izjavio kako je “ostanak u Vicenzi ključan za održavanje tradicije i vrijednosti brenda”.

Osim atelijera, u vili je pokrenuta škola za obuku umjetnika koji rade s kožom, Scuola della Pelletteria. Otvorena je kako bi se poticalo mlade umjetnike na rad s kožom i održavalo tradiciju ručne izrade kožnih predmeta.

Ako posjetite atelijer, moći ćete vidjeti arhivu Botteginog dizajna, jer vila služi i kao muzej. Uz to, na predivne komade možete naići u 250 butika diljem Europe, Azije, Australije, Južne i Sjeverne Amerike i kupiti jedan koji godinama neće izići iz mode.

Povratak na vrh