Kraljevi kontroverze: Dolce & Gabbana

Talijanska modna kuća koja se proslavila odvažnim bojama i printovima, ali i jednako odvažnim reklamnim kampanjama.

Modna kuća Dolce & Gabbana je oduvijek pratila i uspostavljala trendove, ali nikada nije izgubila svoj prepoznatljiv, pomalo dramatičan stil. Talijanska moda za njih nije bila samo pojam kojim se razbacuje sa ciljem postizanja legitimiteta, već su pretočili talijansku baštinu i duh te svoj talijanski ponos u odjeću namijenjenu "pravim ženama" koje znaju što žele.

Domenico & Stefano

Domenico Dolce, rođen blizu Palerma na Siciliji, i Stefano Gabbana, rođen u Milanu, upoznali su se 1980. godine dok su radili za istu modnu kuću. Domenico je od malih nogu stjecao iskustvo u modnoj industriji, budući da je njegova obitelj imala trgovinu odjećom, dok je Stefano prije nego li se okrenuo modi studirao na grafičkom fakultetu.

Godine 1982. osnovali su zajednički konzultantski dizajnerski studio koji će prerasti u brend Dolce & Gabbana. Svoju prvu žensku kolekciju predstavili su u Milanu 1985. godine, a godinu dana kasnije su otvorili i prvi dućan. Otada njihova karijera kreće uzlaznom putanjom te danas tvrtka vrijedi nekoliko milijarda dolara, dok su se obojica osnivača nedavno i sami upisali na popis svjetskih milijardera.

Domenico i Stefano nisu su se zaustavili samo na dizajniranju ženske odjeće te danas uz mušku kolekciju, kreiraju i donje rublje, kupaće kostime, obuću, torbe i nakit, sunčane naočale, parfeme i kozmetiku. Svoj eklektičan stil i pomalo boemski duh pretočuju u sve svoje kreacije koje se ističu kontrastima i odvažnošću. Međutim, svoj osjećaj za dramatiku uvijek taman dovoljno doziraju kako bi ostali unutar granica prihvatljivog jer, prema riječima samog Domenica Dolcea, ne treba previše težiti avangardi jer se tako riskira ostati neshvaćen.

Moda & elita

Dolce & Gabbana oduvijek su imali potporu i obožavanje od strane holivudske i glazbene elite. Njihove ženstvene kreacije zasjale se na mnogim crvenim tepisima i istaknule ljepotu brojnih diva kao što su Beyoncé, Zoe Saldana, Katy Perry ili Kim Kardashian. Najveća svjetska imena surađivala su s ovom modnom kućom na reklamnim kampanjama kojima su dodatno istaknuli svoju posebnost.

Za njihov prvi ženski parfem, pušten 1992. godine, glazbu za reklamu je potpisao ni manje ni više nego veliki Ennio Morricone, dok se u reklami pojavila Monica Bellucci koja se tada tek probijala na filmu. Tijekom 2009. i 2010. zvijezda njihovih reklamnih kampanja bila je pop-ikona Madonna, koju Domenico i Stefano toliko cijene da je nazivaju svojom prvom ljubavi, dok su 2016. godine u kampanju za novi parfem uključili ni manje ni više nego tada osamdesetjednogodišnju “ljepoticu nad ljepoticama” Sophiju Loren.

Kontroverze & bojkoti

Dolce & Gabbana  imali su, nažalost, i nekoliko momenata kojima se baš nisu proslavili. Slavna kontroverzna reklama iz 2007. godine, koja prikazuje muškarca koji pritišće ženu na tlo, dok još nekolicina oskudno odjevenih muškaraca to promatra, bila je zabranjena u Španjolskoj i Italiji. Pljuštale su optužbe da reklama glorificira silovanje i ponižavanje žena, te je čak bila proglašena najkontroverznijom reklamom u modnoj povijesti.

Premda su oboje homoseksualci, Domenico i Stefano su 2015. godine za talijanski časopis Panorama dali niz u najmanju ruku neobičnih izjava, osuđujući između ostalog posvajanje djece od strane homoseksualnih parova te in vitro oplodnju. Zbog toga su dobili po prstima i od svoje obožavane Madonne, a posebno su razljutili Courtney Love, koja je izjavila kako će spaliti svu njihovu odjeću koju posjeduje, i Eltona Johna koji je pozvao na bojkot brenda. Poslije su se pozivali na slobodu izražavanja drugačijeg mišljenja, ali su objavili i javnu ispriku u Vogueu, zbog čega su osigurali Eltonov jednako javni oprost.

Nova tržišta & nove generacije

Od 2016. Dolce & Gabbana bacili su se na osvajanje novih tržišta. Nakon što je H&M prvi probio led prethodne godine s prvim ikada muslimanskim modelom u hidžabu, Dolce & Gabbana kreirali su liniju namijenjenu muslimanskom tržištu. Ni ovim potezom nisu izbjegli kontroverzama. Jedni su ih prozivali za dodvoravanje islamskoj kulturi i izvlačenje novca iz arapskih zemalja, dok je drugima zasmetalo što se hidžab uzima kao modni dodatak, a ne izraz vjerskih uvjerenja. U svakom slučaju, luksuzna je kolekcija, koja se prodavala isključivo na Bliskom istoku, u Londonu i Parizu, postigla veliki uspjeh.

Od prošle su godine Dolce & Gabbana usmjerili svoje modne napore i prema generacijama koje dolaze, okrenuvši se tako milenijalcima. Za reklamne kampanje angažirali su imena kao što su Brandon Thomas Lee, Rafferty Law i Gabriel Kane (sinovi Pamele i Tommyja Leea, Judea Lawa te Daniela Day-Lewisa), kojima se ove godine priključio Christian Combs, koji je modnu osviještenost naslijedio od oca, Seana “Diddyja” Combsa.

Da Dolce & Gabbana stalno gledaju naprijed, dokazuje i njihova modna revija u Milanu na kojoj je predstavljena kolekcija jesen/zima 2018., a na kojoj su torbice nosili – dronovi.

 

Fotografije preuzete s
http://uk.businessinsider.com/dolce-and-gabbana-uses-drones-to-model-handbags-at-milan-fashion-week-2018-2 body
https://www.wsj.com/articles/dolce-gabbana-launches-couture-line-for-men-1425214500 header
Povratak na vrh